Byggmesterforbundet og Proresult AS tilbyr «full pakke»

Byggmesterforbundet og Proresult AS har gått sammen om videreutvikling av programvaren ProResult, og kan nå tilby medlemmer en komplett digital plattform med alle funksjoner samlet i ett og samme system.

(Pressemelding fra Byggmesterforbundet og Proresult AS 15.06.2020)

Byggmesterforbundet har i alle år, som en del av sin medlemsservice, vært opptatt av å kunne tilby medlemsbedriftene gode og bransjetilpassede prosjektstyrings- og kalkyleverktøy til konkurransedyktige priser. Fra det første KS-systemet som bestod av et ringperm-system, har forbundet i takt med den digitale utviklingen, jobbet med utvikling og innholdsleveranse til flere dataprogram, i samarbeid med ulike programvareleverandører. Blant annet Kalk Online og KS Online som forbundet har tilbudt til medlemmer og andre håndverksbedrifter de senere år.

De siste par årene har det vært en økende etterspørsel blant medlemmene etter en mer helhetlig løsning hvor KS, HMS, timeregistrering, kalkulasjon og ikke minst elektronisk byggsøknad kan integreres i ett og samme system. – Etter å ha vurdert ulike alternativer, var det Proresult som utmerket seg som den leverandøren som kunne levere løsningen vi var ute etter, til en konkurransedyktig pris, sier Frank Ivar Andersen, daglig leder i Byggmesterforbundet.

altFagkonsulentene Nils Jørgen Brodin og Jens-Morten Søreide, sammen med daglig leder Frank Ivar Andersen i Byggmesterforbundet er godt fornøyde med det nye samarbeidet med Proresult.

Proresult har siden 2004 vært på markedet med sine systemer for HMS/KS, elektronisk timeregistrering, mannskapsregistrering og kjørebok, med gode løsninger for integrasjon mot fakturering og regnskap.

Rolf Strømmen, markedssjef i Proresult AS

– Gjennom avtalen med Byggmesterforbundet har vi fått knyttet til oss en partner med høy fagkompetanse innen KS/HMS og byggenæringen generelt. Det har vært svært verdifullt i arbeidet med å gjøre vårt produkt enda mer komplett sier markedssjef Rolf Strømmen i Proresult AS.

Strømmen ønsker også å presisere den gode dialogen i prosessen som er gjennomført med Byggmesterforbundet frem til det som nå fremstår som en komplett løsning for medlemmene.

Full pakke eller moduler

Den nye KS/HMS-modulen i ProResult-appen.

ProResult-systemet er bygget opp som en pakkeløsning, hvor brukeren velger de modulene man har behov for.  Byggmesterforbundets fagkonsulenter har bidratt med innhold til ny KS/HMS-modul med fullt mal-verk for rutiner og sjekklister.

Fagkonsulentene Jens-Morten Søreide og Nils Jørgen Brodin forsikrer at det beste fra forbundets nåværende program er videreført inn i den nye løsningen, og at Byggmesterforbundet fortsatt skal bidra med det lovpålagte innholdet, samt yte faglig bistand.

Ny kalkulasjonsmodul er i praksis uforandret fra forbundets Kalk Online-program, men programmet har endret navn til Prokalk. Dette etter at Kalk Online er overført til et eget selskap hvor Proresult AS og Byggmesterforbundet eier 50 % hver. Rettelse 30.06.2020: Kalkulasjonsmodulen blir uforandret fra forbundets Kalk Online-program.  Kalk Online er overført til et eget selskap hvor Proresult AS og Byggmesterforbundet eier 50 % hver, men programmet beholder navnet Kalk Online.

Integrasjon mot digital byggesøknad og Boligmappa

Andreas Haug, utviklingssjef i Proresult AS

Det vil også bli mulig å sende digital byggesøknad via systemet. Etter en vurdering av de ulike leverandørene av elektronisk byggesøknad, valgte man å knytte seg opp mot Ambita/Norconsult sin løsning, – byggesøknaden.no. – Partene jobber nå med en integrasjon for å gjøre denne prosessen mest mulig sømløs, sier utviklingssjef Andreas Haug i Proresult.

I tillegg er Boligmappa blitt en del av løsningen slik at håndverkere som benytter Boligmappa, med et tastetrykk kan sende FDV-dokumentasjon direkte inn i kundens boligmappe.

– Løsningen vi nå får med Proresult imøtekommer akkurat det medlemmer har ønsket seg med muligheten til å få de ulike funksjonene til å «snakke sammen» i ett og samme system. Det er også et stort pluss at Proresult er profesjonelle på alt det tekniske med utvikling, drift og vedlikehold. Da kan vi i Byggmesterforbundet fokusere på å levere faglig og lovmessig godt innhold, avslutter Frank Ivar Andersen.

Kontaktpersoner:

15/06/2020