Kurs

Fag og jus om reklamasjoner

 

Hvordan unngå, eller håndtere, en reklamasjon

Reklamasjoner kan være både svært kostbare og ubehagelige. Det er god økonomi i å forsøke å unngå reklamasjoner. Når du mottar en reklamasjon, er det viktig å håndtere den på rett måte. Byggmesterforbundet har svært bred erfaring med håndtering av reklamasjoner - både fra et juridisk og faglig ståsted.

Kurset tar for seg typiske reklamasjonssaker. Det legges opp til korte faglige og juridiske foredrag med diskusjon.


Innhold

Typiske faglige utfordringer som ender med tvist:

  • Våtrom – kritiske punkter/krav
  • Dokumentasjon
  • Planhetstoleranser
  • Malte overflater
  • Behandling av utvendig kledning
  • Avhendingsloven og tilstandsgrader

Juridiske utfordringer:

  • Hva er en mangel?
  • Reklamasjonsfrister
  • Foreldelse
  • Bakenforliggende årsaker til reklamasjoner
  • Hvordan håndtere en kunde som reklamerer
  • Plikter og rettigheter ved reklamasjoner
  • Prosessen
  • Reklamasjoner til underentreprenører

Målgruppe

Alle som utfører håndverkertjenester.

Målsetting

Bevisstgjøring av de rettigheter og plikter du har som utførende. Unngå typiske reklamasjoner.

 

Del denne siden via

En dag

For tiden ingen planlagte kursdatoer

Created with Fabric.js 5.2.4 Klasserom

Pris


Medlemsbedrift i Byggmesterforbundet/MLF/NML:

  • Deltaker 1: kr. 4.200,-
  • Deltaker 2 og flere fra samme bedrift: kr. 3.100,-

Uten medlemskap:

  • Deltaker 1: kr 5.300,-
  • Deltaker 2 og flere fra samme bedrift: kr. 4.000,-

Kursmateriell og enkel servering er inkludert i kursavgiften.

Vilkår

Påmelding er bindende. En forutsetning for gjennomføring er et minimum antall deltakere.

Kontaktperson

Nils Jørgen Brodin, tlf 90661922, njb@byggmesterforbundet.no

Camilla Stenumgård, tlf. 90549118, cs@byggmesterforbundet.no