Kurs
Kurset er dessverre avlyst pga. for få påmeldte.
Hvordan unngå eller hvordan håndtere en reklamasjon
Reklamasjoner kan være både svært kostbare og ubehagelige. Det er god økonomi i å forsøke å unngå reklamasjoner. Når du mottar en reklamasjon, er det viktig å håndtere den på rett måte.
Byggmesterforbundet har svært bred erfaring med håndtering av reklamasjoner - både fra et juridisk og faglig ståsted. Kurset tar for seg typiske reklamasjonssaker. Det legges opp til korte faglige og juridiske foredrag med diskusjon.
Kursets innhold
Typiske faglige utfordringer som ender med tvist:
- Våtrom – kritiske punkter/krav
- Dokumentasjon
- Planhetstoleranser
- Malte overflater
- Behandling av utvendig kledning
- Avhendingsloven og tilstandsgrader
Juridiske utfordringer:
- Hva er en mangel?
- Reklamasjonsfrister
- Foreldelse
- Bakenforliggende årsaker til reklamasjoner
- Hvordan håndtere en kunde som reklamerer
- Plikter og rettigheter ved reklamasjoner
- Prosessen
- Reklamasjoner til underentreprenører
Målgruppe
Alle som utfører håndverkstjenester.
Målsetting
Bevisstgjøring av de rettigheter og plikter du har som utførende. Unngå typiske reklamasjoner.
Varighet
3/4 dag, kl. 10:00 - 15:00.
08/04/2024 : Havila Hotel Ivar Aasen, Parkveien 9 , ØRSTA
En dag
Kl. 10:00-15:00
Pris
Medlem i Byggmesterforbundet/MLF/NML:
- Deltaker 1: kr. 4.200,-
- Deltaker 2 og flere fra samme bedrift: kr. 3.100,-
Ikke medlem:
- Deltaker 1: kr 5.300,-
- Deltaker 2 og flere fra samme bedrift: kr. 4.000,-
Kursmateriell og enkel servering er inkludert i kursavgiften.
Vilkår
Påmeldingsfrist 3. april! Påmelding er bindende. En forutsetning for gjennomføring er et minimum antall deltakere.
Kontaktperson
Nils Jørgen Brodin, tlf 90661922, njb@byggmesterforbundet.no
Camilla Stenumgård, tlf. 90549118, cs@byggmesterforbundet.no