Lær mer om fukt og fuktkontroll

En av de største utfordringene vi har i byggfagene er fukt. Gir du gode og riktige råd til kundene dine i forbindelse med nybygg eller arbeider på eksisterende bygg?

Byggmesterforbundet arrangerer kurs i fuktmekanikk og fuktkontroll.

Viktig med kunnskap om fukt

Fuktmekanikk utgjør en stor og viktig del av bygningsfysikken. Har du noen gang tenkt på at denne kunnskapen aldri går ut på dato? Eller at den bidrar sterkt til å skille mellom profesjonelle og uprofesjonelle aktører i byggenæringen? Utøver du fuktkontroll under oppføring av nye bygg? Gir du gode og riktige råd til kundene dine i forbindelse med arbeider på eksisterende bygg? Med nye huskvaliteter kommer også den gamle fagkunnskapen til ny anvendelse.

Kurs i Fuktmekanikk og fuktkontroll

Byggmesterskolen tilbyr et dagskurs som omhandler fuktmekanikk og fuktkontroll. Eksempler på temaer vi tar for oss i kurset er: fukttransport, kondensering, kapillærsug, soppdannelse, duggpunkt, lufting, sperresjikt, avfukting og innbygd fukt. Det er også lagt inn praktisk fuktmåling av prøvestykker, og veiledning om hvordan du enkelt dokumenterer målingene.

Les mer om kurset og meld deg på her

Bildet: Fagkonsulent Øivind Ørnevik foreleser fuktkurs.