"Planlegging av utførelsen" - på Byggeplasslederstudiet i Oslo

Byggeplasslederstudie-modul-2-Oslo-04.jpg

Tirsdag og onsdag forrige uke ble Byggeplasslederstudiets Modul 2 av totalt 4 Moduler avholdt i Oslo. Samlingen er en av de mest praktisk rettede av de fire og tar for seg planlegging av utførelsen gjennom innledende foredrag og gruppeoppgaver, som så blir gjennomgått i fellesskap.

Siden det ikke finnes fasitsvar på hvordan et byggeprosjekt skal planlegges og gjennomføres, føler deltakerne at de har stor nytte av erfaringsutvekslingen de får gjennom å møtes på denne måten. Et ekstra pluss er det også at deltakerne kommer fra hele landet.

Kursdeltakere og foreleser Tor Ole Larsen på Byggeplasslederstudiets modul 2 i Oslo.

Praktisk rettet

I løpet av de to dagene har deltakerne fått oversikt over hvilket underlag som skal foreligge ved prosjektenes oppstart og danne grunnlaget for planleggingen. Gjennomgang av hva som bør inngå i logistikken for effektiv gjennomføring og minimalt med konflikter. En viktig del av dette er å tegne riggplan og tilhørende fremdriftsplan for prosjekter med store variasjoner i problemstillingene. I tillegg også gjennomgang og praktisk øvingsoppgave på hva som inngår i HMS-planleggingen og hvordan en risikovurdering kan gjennomføres på et konkret prosjekt. Etter hver samling skal deltakerne gjennomføre en deleksamen på egen PC på et tidspunkt som passer for hver enkelt.

Gruppearbeider med praktiske oppgaver.

Flere kurs

Neste Byggeplasslederstudie finner sted i Stavanger. Kurs i Tromsø er under planlegging.

Oppstart for kurset i Stavanger er flyttet til 9.-10. desember, og ikke i november som tidligere annonsert. Det er derfor fortsatt mulig å melde seg på til Byggeplasslederstudiet i Stavanger, påmeldingsfristen er 21. november.

Kursdatoer i Stavanger:

Modul 1: 9.-10. des 2014

Modul 2: 3.-4. feb 2015

Modul 3: 17.-18- mars 2015

Modul 4: 28.-29. apr 2015

Publisert: 23.10.14

Se hva tidligere deltakere sier om Byggeplasslederstudiet: