Jubler for tømrerfaget

flataasen_rekruttering_n.jpg

Elever på ungdomsskoler i Trondheim har fått prøve seg i tømrerfaget i det siste – og det har gitt mersmak!

Niendeklassinger ved Flatåsen ungdomsskole er tydelig stolte over sine første tømrerfaglige prestasjoner. (Foto: Byggmestrenes Servicekontor)

Byggmestrenes Servicekontor har besøkt byens ungdomsskoler etter tur, og hatt med seg et lite skur i løse deler. Med veiledning fra elever fra Vg2 byggteknikk, har interesserte niendeklassinger fått sette sammen skuret.

– Alle som har vært med, er glade for at de har fått prøve seg på tømring. Nå kan tanken på dette faget modnes til de skal velge skole og studieretning neste vår, sier Are Søpstad, daglig leder i Byggmestrenes Servicekontor, i en artikkel hos Byggmesteren.

Arrangement på Torget

Trondhjems Byggmesterlaug og Byggmestrenes Servicekontor nøyer seg ikke med å snakke med de unge som kan bli tømrerelever om et par år. Sammen med Håndverkerforeningen, flere bransjeforeninger og opplæringskontorer, inviterer de lørdag til et arrangement på Torget i Trondheim. Her vil de vise fram yrkesfagene for voksengenerasjonen.

– Vi regner med at mange trenger å se med egne øyne hvilke muligheter som ligger i yrkesfagene, sier Søpstad.

Les hele artikkelen i Byggmesteren.