Digital byggedag for byggmestere: Beste praksis – steg for steg

Byggedagene 2018 - program-1.jpg

Dag 2 av årets Byggedager 14. og 15. mars er spesielt lagt opp for byggmestere som ønsker å lære hvordan de kan ta enda noen steg inn i den nye, digitale byggehverdagen.

Alle foredrag vil bli skreddersydd for dette, og så praktisk anlagt at innholdet går an «å ta med seg hjem» til egen praksis, melder arrangørene. Blant annet vil Byggmester Odd Arvid Bjørnstad fra Bjørnstad Bygg i Rakkestad holde innlegget "Kunsten å gå i takt - digitalt". Foredragene vil bli bundet sammen med mange små tips og humoristiske innslag av programleder Espen Beranek Holm.

- Når dagen er over skal deltakere fra både store, mellomstore og små bedrifter i bygge- og eiendomsbransjen sitte igjen med inntrykket av at det ikke er så vanskelig å benytte digitale hjelpemidler for å bygge enda bedre, mer bærekraftig – og billigere, sier kommunikasjonsrådgiver Jon Gangdal i Bygg21. Gangdal har selv har bakgrunn som tømrer, og har snekret sammen programmet sammen Innovasjon Norge, Enova, Norges Forskningsråd, Sintef og Byggeindustrien.

Temaet for den første Byggedagen 14. mars er internasjonalisering og globalisering. Dette programmet vil gi et bilde av hvem som står klare til å innta det norske byggemarkedet, og hvilke muligheter norske bedrifter har i utlandet. Denne dagen avsluttes med den tradisjonelle Byggegallaen.

Du kan se hele programmet med priser
og tider på www.bygg.no/byggedagene

Det er mulig å melde seg på bare en av dagene,
eller begge – med eller uten Byggegalla.

Espen Beranek Holm (bildet) leder Byggedagen for
byggmestere torsdag 15. mars