Byggmesterforbundet Buskerud er etablert!

Byggmesterforbundets lokalforeninger i Drammen og på Ringerike ble historiske da de forrige uke gikk sammen om å etablere Byggmesterforbundet Buskerud.

16 byggmestre fra de to foreningene var med ved etableringen i Mjøndalen torsdag 19. februar. Den nye foreningen vil ta ansvar for tømrerfaget i hele fylket. Med sammenslåingen og styrking av de administrative ressursene har medlemmene ambisjoner om større innflytelse og økt rekruttering av medlemsbedrifter og lærlinger. Dette er helt i tråd med forbundets strategi om styrket lokal organisering.

Rune Kristiansen fra Drammen (t.h.), ble valgt til den første lederen, og Per Olav Nordeng, Hønefoss (t.v.), ble den første nestlederen.
Med seg i styret fikk de: Jon Grette, sekretær, Tore Listøl, kasserer, Torger Gurandsrud, Nils K. Berg og Geir Olsen, styremedlemmer. Vi gratulerer!

Arbeidet med å ansette en person som avdelingsleder for den nye foreningen er allerede i gang. Foreningen skal dele denne stillingen med Opplæringskontoret i Buskerud.

Forbundets daglige leder Frank Ivar Andersen var til stede under etableringen, og minnet forsamlingen om at lokalforeningens navn forplikter. – Det er et stort fylke foreningen favner, så dere må jobbe for å involvere medlemmer og potensielle medlemmer også fra de andre områdene som ikke er representert i styret. Møter og aktiviteter bør legges forskjellige steder i fylket, oppfordret han.

Les mer i BYGGMESTEREN

Publisert: 23.02.15