Bergen og Voss først ut med kurs i NS 3600

Er du  forberedt på de nye dokumentasjonskravene når NS 3600 kreves brukt ved salg av nye og brukte boliger fra 1. januar 2015? Byggmesterskolen har laget et kurs som tar for seg dokumentasjonskravene og gir en generell innføring i standarden.

Kursleder Nils Jørgen Brodin fra Byggmesterforbundet (til venstre), sammen med blide kursdeltakere i Bergen! Foto: Ragnhild Tombre Pettersen, Byggmestrenes Servicekontor

Kurset avholdes i Bergen i dag med 16 deltakere. Samme antall deltakere møter på kurs på Voss i morgen.

NS 3600 Teknisk tilstandsanalyse ved omsetning av bolig, er en helt ny standard som definerer krav til hva en teknisk tilstandsanalyse av bolig skal omfatte. Huseiere risikerer nedsatt tilstandsgrad på bygningsdeler som mangler dokumentasjon på faglig utførelse. Slik dokumentasjon vil derfor bli etterspurt i markedet.

Målgruppe for kurset er byggefirmaer og andre som har ansvar for byggearbeider på nye eller eksisterende boliger. Kurset skal holdes en rekke steder rundt om i landet i høst; Stavanger, Trondheim, Drammen, Haugesund, Oslo, og Tromsø.

Gikk du glipp av kurset i Bergen i dag, kommer vi tilbake til Bergen den 26. november og holder et nytt kurs så det er bare å  melde seg på!

Ulike pausesysler for kursdeltakerne i Bergen.

Publisert: 30.09.14